UH technika Bt. HU 1012 Budapest Mátray u. 5-7 fsz 8 |
telefon: +36 70 3189318 |
INJEKTORTISZTÍTÁS |
Injektorváltozatok
Hengerenkénti befecskendezés (felülről táplált) |
|
|
Az injektor az egyik legpontosabban megmunkált alkatrész az egész autóban. Hogyan lehetne ellenőrizni a belső alkatrészek méreteit, holtjátékát? Közvetlenül természetesen sehogyan sem, viszont amennyiben megmérjük a dinamikus szállított mennyiséget több munkapontban, képet kapunk az alkatrész működéséről. Ehhez pontosan reprodukálható módon kell vezérelnünk, miközben a valós viszonyokat szimuláljuk. Az injektor bemenő furatában egy szűrő van, ennek kell megvédenie a szilárd szennyeződésektől. Élettartama során a szita eldugul, ebben az esetben ki kell cserélni, másként lecsökkenti az átfolyó mennyiséget. (Az injektor karbantartás során annak szűrőjét ugyanúgy ki kell cserélni, mint az olajszűrőt olajcsere alkalmával) A szeleptűt az átáramló benzin hűti. Gázüzem esetén nincs benzináram, ezért túlmelegszik a tű és az ülék, lerakódások alakulnak ki . |
|
Alkatrészek:
1 bemeneti szűrő A
régebbi injektorok tekercsének ellenállása 2 – 3 ohm volt,
|
Hengerenkénti befecskendezés (oldalról táplált) |
|
|
A benzin ebben az esetben oldalról jut be a szelepbe, az injektorok egy közös elosztócsőbe vannak ültetve. A körülöttük levő benzin a hűtőfolyadék szerepét is ellátja. A gumigyűrűket minden szét-összeszereléskor cserélni kell, másként szivárogni fog a rendszer. |
Központi befecskendezés (mono-) |
|
|
A benzin ebben az esetben is oldalról jut be a szelepbe, de egyetlen szelep van. Amennyiben annak szállított mennyisége nem megfelelő, a motor el sem indul. Központi befecskendezésnél a benzin még a közös szívócsőbe kerül, ahol a hőmérséklet alacsonyabb, ezért nagyon lényeges a jó porlasztás, másként az egyes hengerekben különböző lesz a keverék összetétele. |